1. م. داوری نژاد مقدم، م. شعبانی، "روانشناسی رنگ و کاربرد آن در شهر"، نشریه علمی ترویجی مطالعات در دنیای رنگ، 3، 35- 25، 1392.
2. A.Devine "Colour coding for learners with autism ", 1th ed, London, Jessica Kingsly Publishers, 2014.
3. م. فولادگر، م. بهرامی پور، م. انصاری شهیدی، "اتیسم"، انتشارات جهاد دانشگاهی، اصفهان، چاپ اول، 1388.
4. K. Gaines, A. Bourne, M. Pearson, M. Kleibrink, "Designing for autism spectrum disorders", 1th ed, New York, Routledge Publishing, 2016.
5. A. J. Paron- Wildes, "Interior Design for Autism from Birth to Early Childhood",1th ed, New Jersey, John Wiley & Sons, 2014.
6. S. Kabot, C. Reeve, "Setting up classroom spaces that support students with autism spectrum disorders", 1th ed, Kansas, AAPC Publishing, 2010.
7. S. Baron Cohen, "Autism and asperger syndrome", 1th ed, New York, Oxford University Press, 2008.
8. ه. مجاهدی، م. قاسمی سیچانی، م، ا. فروزنده، م. بهرامی پور، "معماری و اوتیسم"، راهکارهای طراحی فضاهای آموزشی، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، چاپ اول، 1393.
9. Ch. Beaver, "Designing environments for children and adults with ASD", Second World Autism Congress & Exhibition, Cape Town, South Africa, 2006.
10. A. Franklin, P. Sowden, R. Burley, L. Notman, E. Alder, "Color perception in children with autism", https:// www.researchgate.net/ publication/5402228_Color_Perception_in_Children_with_Autism, viewed 21 January 2019.
11. M. Luigia Assirelli, "Designing environments for children and adults with ASD", http:// www. autism-architects.com/wp-content/uploads/downloads /2012/06/MLA-Presentation-November-2010-low-res-pdf.pdf, viewed 1 February 2016.
12. A. Ludlow, P. Heaton, E. Hill, A. Franklin, "Color obsessions and phobias in autism spectrum disorders", https://www.researchgate.net/publication/236099086_Color_obsessions_and_phobias_in_autism_spectrum_disorders_The_case_of_ JG, viewed21 January 2019.
13. M. Grandgeorge, N. Masataka, "Atypical color preference in children with autism spectrum disorder", https://www.researchgatenet/publication/311420416_Atypical._Color_Preference_in_Children_with_Autism_Spectrum_Disorder, viewed 21 January 2019.
14. ل. سرتیپ زاده، م. قاسمی سیچانی، ه. مجاهدی، "تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم (ASD) مطالعه موردی: سه مرکز اوتیسم در شهر اصفهان"، مجله مطالعات ناتوانی، 7، 1396.
15. س. رضایی، "اختلال اوتیسم"، تبیین، ارزیابی، تشخیص و درمان، انتشارات آوای نور، تهران، چاپ اول، 1393.
16. U. Frith, "Autism: a very short introduction", 1th ed, New York, Oxford University Press, 2008.
17. س. ع. صمدی، "کودکان دارای اتیسم"، راهنمای آموزش برای والدین و مربیان، انتشارات دوران، تهران، چاپ اول، 1392.
18. J. Villegas, "Living in the spectrum: autistic children center", BSc thesis, School of Architecture, Art, and Historic Preservation, Roger Williams University, Bristol, England, 2009.
19. م. عاطفی پور، م. مسعود، ف. مهیار، م. پاگیری قلعه نوعی، "تأثیر رنگ در طراحی داخلی بیمارستان"، نشریه علمی ترویجی مطالعات در دنیای رنگ، 3، 32- 21، 1396.
20. ق. همتی علمدارلو، م. نوشاد، "اتاق اسنوزلن برای افراد با نیازهای ویژه"، نشریه علمی ترویجی تعلیم و تربیت استثنایی، 5، 66-60، 1393.
21. "Autism sensory rooms", www. Pinterest.com, December, 20, 2016
22. "Forbuch school images", www.dev.ihcdstore.org, February, 1, 2016.
23."Forbuch school images", www.kinsley construction.com, February, 1, 2016..
24. J. Linehan, "Landscapes for autism: guidelines and design of outdoor spaces for children with autism spectrum disorder", BSc thesis, Landscape architecture program, University of California, California, US, 2008
25. N. Sachs, T. Vincenta, "Outdoor Environments for Children with Autism and Special Needs", http:// www.informedesign.org/-news/april-vog-p.pdf, viewed 3 June 2016.
26. "Northern school images", www.hedearchitects.com.au, February, 1, 26, 2016.